COVID-19 Esnasında Sektörünüz İçin Güncellenmiş Google Ads Deneyleri

Sohbet net

COVID-19 Esnasında Sektörünüz İçin Güncellenmiş Google Ads Deneyleri

27 Nisan 2020 Sohbet 0

Sohbet her yıl, reklamverenlerin en büyük çevrimiçi reklam platformunda yaşamış olduğu yeni değişimleri ve eğilimleri hesaba katarak Google Ads sanayi kıyaslamalarımızı güncelliyoruz . Mart ayının başlarında, 2020 için Google Ads sanayi kriterlerinin bir önizlemesini paylaştık ve paylaşmak zorunda olduğumuz şeyle ilgili mükemmel hissettik. Sonrasında bir salgın her şeyi değiştirdi.

Geçen ay COVID-19’un günlük hayatımızı, işlerimizi ve daha fazlasını değiştirdiğini gördük. Google SERP’de bile , geçtiğimiz haftalarda COVID-19’un birkaç değişik sektör için Google Ads performansını etkilediğini gördük ve birçok reklamveren, hızla değişen bir ortamda yeni normlara iyi mi uyum sağlayacağını anlamaya çalışıyor. Peki sektörünüzdeki yeni “düzgüsel” nedir? Bu yazıda, son üç haftadaki yeni verileri inceledik ve beş değişik ağda reklam veren kendi müşterilerimiz için performansı topladık:

  • Google Arama Ağı Reklamları
  • Bing Arama Ağı Reklamları
  • Google Alışveriş Reklamları
  • Bing Alışveriş Reklamları
  • Google Görüntülü Reklamları

Bu verileri, reklamverenlerin bu PPC ağlarında gördüklerine chat ilişkin mevcut karşılaştırmaları sağlamak için çözümleme ettik:

  • Sektörlere bakılırsa averaj tıklama oranı (TO)
  • Sektörlere bakılırsa averaj tıklama başına maliyet (TBM)
  • Endüstrilere bakılırsa averaj dönüşüm oranı (CVR)
  • Sektörlere bakılırsa averaj işlem başına maliyet (EBM)
  • Sanayiye bakılırsa günlük averaj PPC reklam bütçesi

21 sektör için şu PPC ölçümlerinde averajlar bulacaksınız: Sanat ve Eğlence, Otomotiv, Güzellik ve Kişisel Bakım, İş ve Sanayi, Giyim ve Konfeksiyon, Bilgisayar ve Tüketici Elektroniği, Yiyecek ve Gece Yaşamı, Eğitim, Finans, Yiyecek ve Bakkallar, Sıhhat & Medikal, Hobiler ve Boş Vakit Uğraşları, Ev ve Bahçe, İnternet ve Telekom, Yasal, Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar ve Yardım Kuruluşları, Hususi Günler ve Hediyeler, Emlak, Perakendeciler, Spor ve Fitness ve Gezi ve Gezim.

Arama yada toplumsal medyada reklam yayınlıyorsanız, aşağıdakiler için benzer karşılaştırmalar görmek de ilginizi çekebilir:

  • Sektörünüz için Google Ads Deneyleri
  • Sektörünüz için Google Alışveriş Reklam Deneyleri
  • SİZİN SİZİN için Google Ads Mobil Deneyleri
  • Sektörünüz için Google Alışveriş Tahminleri
  • Sektörünüz için Bing Ads Deneyleri
  • SİZİN sektörünüz için Feysbuk Reklam Deneyleri

COVID-19 esnasında averaj TO’lar arttı

Genel olarak, PPC reklamlarındaki averaj tıklama oranı, bilhassa Google arama kampanyalarında Şubat ayından bu yana artmıştır.

Birçok sanayi, COVID patlak vermesinden bu yana SERP üstünde daha çok izlenme ve tıklama buldu. Yiyecek ve Bakkallar ve Yardım Kuruluşları ve Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar, tipik performanslarını aşan TO’lara haizdir. Geleneksel olarak Finans yada Hukuk şeklinde düşük TO’lardan muzdarip endüstriler bile SERP’de kuvvetli bir temel buluyor.

Bununla beraber, Gezi ve Gezim alanında daha yüksek TO’lar bir mesele işareti olabilir. Artan gezi önerileri ve kısıtlamaları, birçok araştırmacının güzergahlarını iptal etmeyi istemektedir. Reklamverenler, planlarını iptal etmek yada ertelemek için sitelerine geri dönmeleri için ödeme yapmaktan kaçınmak amacıyla, yaklaşan gezi planları olan müşterileri ücretli pazarlama kampanyalarından hariç tutmak zekice olacaktır.
Birçok reklamveren geri çekildikçe, reklam açık artırmaları birazcık daha azca rekabetçidir ve tıklama başına TBM maliyeti düşmektedir. 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir